برنامه Arogya Setu چیست؟

اپلیکیشن‌های موبایل یکی از سلاح‌های اصلی در مبارزه با کووید 19 بوده‌اند. اپلیکیشن موبایل ردیابی تماس نقش مهمی در کاهش قرنطینه در چین بازی کرده است. منطقه خاصی که با استفاده از روش geofencing برچسب گذاری شده است. این برنامه همچنین به کاربران می‌گوید که در نزدیکی فردی بوده‌اند که تایید شده یا مشکوک به ابتلا به ویروس است. چین و کره جنوبی در محدود کردن شیوع ویروس تا حد زیادی با استفاده از این برنامه های تلفن همراه موفق بوده اند.

مطالعات جدید انجام‌شده توسط دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که شیوع ویروس جدید کرونا خیلی سریع است که نمی‌توان آن را تنها با ردیابی تماس دستی مهار کرد و بنابراین، به کشورها توصیه می‌کند برای سرعت بخشیدن به اقدامات پیشگیرانه خود، مسیر دیجیتال را کشف کنند. به گفته دانشمندان، رویکرد سنتی جداسازی دستی موارد، ردیابی تماس و قرنطینه برای ویروس جدید کرونا که جهان را به دلیل سرعت بالای انتقال خود مبهوت کرده و تنها در سه ماه بیش از 8.6 هزار نفر را مبتلا کرده است، به اندازه کافی سریع نیست. و تا زمانی که مقامات بهداشتی یک مورد مثبت را تأیید کنند و با مخاطبین او تماس بگیرند، ویروس قبلاً تعدادی از افراد را مبتلا کرده است. تاخیر حتی چند روزه در یافتن مخاطبین می تواند این اقدامات را بی اثر کند. این تاخیر را می توان با استفاده از یک برنامه تلفن همراه، در صورت استفاده توسط تعداد کافی از افراد، جلوگیری کرد، چنین رویکردی می تواند میزان ابتلا به عفونت های جدید را پایین نگه دارد.

برنامه Arogya Setu یک ابتکار دولت هند است که برای کمک به شهروندان با کمک به آنها در یافتن اینکه آیا با یک فرد آلوده در تماس بوده اند یا خیر، طراحی شده است. این برنامه از GPS و بلوتوث روی گوشی هوشمند برای ایجاد یک نمودار اجتماعی استفاده می کند. بر این اساس، می توان تشخیص داد که آیا یک فرد بدون علامت با فردی که به کووید-19 آلوده شده است، برخورد کرده است یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، فرد بدون علامت هشداری دریافت می‌کند و به دنبال آن دستورالعمل‌هایی در مورد جداسازی از خود ارائه می‌شود. برای استفاده از آن، کاربران باید بلوتوث را روشن نگه دارند و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را در تلفن هوشمند فعال کنند.

اپل برای برنامه نویسی ای او اس و گوگل برای برنامه نویسی اندروید اخیرا اعلام کرده اند که به طور مشترک در حال توسعه فناوری هستند تا در صورت تماس اخیر با افراد آلوده به ویروس کرونا، به مردم هشدار دهند. این به حدود 3 میلیارد نفر اجازه می‌دهد تا برای مبارزه با همه‌گیری کووید-19، ردیابی موقعیت مکانی را از طریق بلوتوث در تلفن‌های هوشمند خود انتخاب کنند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *